Många tankar...

snurrar i huvudet nu. Funderar..... planerar.... undrar..... Har dock sovit bra i natt, vaknade med en ordentlig huvudvärk men efter en kopp kaffe försvann den. Har suttit och väntat på sotaren som skulle dyka upp mellan 9 å 12. Han kom runt 10 så nu är det fixat.

Morgonen började med att dotterns lilla hund klättrade upp till kattmaten och välte ner en ugnsform i glas så jag har krupit på alla fyra och plockat glas och dammsugit. Inte så bra för ryggen... men dottern vände ryggen åt mig och somnade om så vad gör man.

Har pratat med min underbara kontakt på F-kassan och meddelat det nya som hänt i och med MR resultatet.
Ska strax ringa sjukgymnasten också och höra vad hon rekommenderar. Värme och massage är det enda som hjälper enligt mig och det vette katten om man får där.

När man googlar så hittar man förslag på olika grejer när det gäller smärta i ryggen. Många klåpare som tjänar pengar på sina sidor där det kostar att gå med och där man ska "tänka bort" sin smärta.

Yes jag ska absolut tänka bort 6 diskbråck och Spinal stenos.....MEN blir man tokig eller?!?!?

Jag stänger ner sidorna direkt och blir bara arg, så jag har absolut inte satt mig in i detta och jag har respekt för de som påstår att det funkar.

Men jag skulle vilja se den som står bredvid en person som skadat sig, t ex brutit ett ben eller något annat smärtfullt, som då skulle stå och säga: "Tääänk bort din smärta" Men när det gäller folk med ont i ryggen så ska man istället för att utredas och få en ordentlig diagnos (som jag tack och lov fick) istället tänka bort sin smärta?!?!?

Suck... snacka om att förklara folk inbillningssjuka. Usch jag känner verkligen att jag kan reta upp mig över sånt här idag. Tack för MR och tack för att jag har påtagliga bevis på vad jag har.

Jag tror att om man kan tänka bort sin smärta så kanske den inte syns på röntgenplåtar. Då kanske den mest finns där tankarna finns. Nu kanske jag var dum, men jag har så ont och är så pass dålig att jag verkligen har all rätt att reagera på allt humbug och alla klåpare som finns!!! Så det så!!!

Jag har varit med om denna resa en gång tidigare... När jag var 15 år och hade diskbråck. Min oroliga, underbara mamma tog mig till all expertis som gick att tillgå. Utan henne hade jag nog inte fått den operation som gjorde mig bra. Då hade jag kanske till slut fått rådet att tänka bort min smärta.

Jag bollades mellan läkare, testade en massa alternativare, fick diagnoser som höftledsinflammation, urinvägsinfektion etc.... fick utskällning av en överläkare vid röntgen som påstod att det inte var nåt fel på mig. Ända tills jag fick remiss till Jern Hamberg på dåvarande Alfta Kurhem (numera Rehab). Han ställde rätt diagnos efter en undersökning, skickade mig tilll UAS för undersökning där man via kontraströntgen konstaterade ett stort diskbråck.

Så nog har jag testat en och annan humbugare i buske nr 13, men inte blir man så mycket bättre av det.

I stället tackar jag Gud att det finns så skickliga läkare som kan genomföra operationer som gör folk friska. Att jag fått träffa på så bra och vettiga människor i sjukvården som jag gjort. Att jag nu befinner mig där jag är idag och att jag fått min diagnos och att man arbetar efter den.

Så mina tankar ska vara fokuserade på att allt blir bra efter operationen. För jag tror inte att jag förmår att tänka bort 6 diskbråck och Spinal stenos.

Det var mitt rytande för idag.... kan ju komma fler... man vet aldrig!

Kommentarer
Postat av: Annika B

Lilla vännen.. Häv ur dej bara.. Tycker inte du tar i för mycket alls. Man kan bli galen när man hör om folk som blivit så feldagnosticerade och ibland illa bemötta dessutom.. Så ska vi inte ha det! Skäll på du och anmäl till patientförsäkring och de instanser som går så att det förhoppningsvis bidrar till några insikter någonstans i systemet så småningom..

Och var rädd om dej under tiden.. Va bra att du har din härliga familj och alla djuren och lilla stugan att glädjas åt mitt i allt det här jobbiga.. Kraaam /Annika

2010-08-18 @ 14:51:42
Postat av: Nilla

Det låter inte alltför muntert med din rygg. Men det är väl ändå skönt att du äntligen har fått en diagnos. Och jag hoppas verkligen att det går att göra något åt den. Något annat än att "tänka" bort smärtan. Håller tummarna för dig, och jag tänker mycket på dig. Ha det så gott du kan.

Många kramar

2010-08-19 @ 23:12:58
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Underbaraste Du, ledsen blir hela jag när jag läser det du skriver. Önskar så att jag kunde vifta med mitt trollspö och trolla bort allt det onda som du bär på. Att du fick vara smärtfri och verkligen må bra för det är det du förtjänar och behöver. Du har väl haft det nog kämpigt som det är genom åren. Skrik ut din smärta om det känns bättre. Det är det skriket är till för och det brukar kännas bättre efteråt. Jag finns här om du vill prata. kramar till er alla o ha en bra helg. kramar i massor. Lotta

2010-08-20 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0