Good morning!

Verkar bli en fin dag idag! Solen skiner och luften känns skön. Idag ska vi åka och titta på Trespokakel till badrummet. Ska försöka sätta oss in hur man gör för att sätta dit det och hur väggen under kakelskivorna ska se ut.

Spännande ska det bli att se om det funkar i vårt badrum och om det är nåt vi kan sätta upp själva.

Sedan hoppas jag vi kan påbörja det nya balkongräcket. Skulle bli skönt att få det på plats och vitmåla det med Demidekk. I går åt vi middag på balkongen för första gången. Annars har vi alltid ätit på altanen när vi valt att äta utomhus. Men det var hur mysigt som helst på balkongen och en otroligt vacker utsikt.

Lizzie verkar ha hämtat sig och är pigg och glad, men väldigt "mattig" så hon fick sova med oss i natt också.

Vi har mycket bär på våra buskar. Hallon (både röda och gula), röda och svarta vinbär och krusbär. Så det blir mycket saft i år. Mannen hittade en buske gula hallon på en undanskymd plats på gården så nu ska vi rensa runt den så den fortsätter växa. När jag var barn hade vi gula hallon på gården och jag älskade dem. Men de försvann när mina föräldrar byggde altanen så därför känns det jättekul att ha hittat dessa buskar.

Ha en go dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0