Allting är relativt...

Hur akut är akut??  För mig är akut lika med bråttom. Så när min ortoped i Bollnäs säger att hon skickar en akut remiss den 18e till Akademiska och att jag ska ringa på måndag den 23.e så tänker jag att jag ska få nåt besked. Men ICKE! Ingen har sett nån remiss i måndags. Ringde idag igen, den har inte kommit in till Akademiska. Ringer ortopeden i Bollnäs där jag får reda på att "sekreterarna ligger efter med sitt jobb" sisådär 2-3 veckor. Så akut för dom är att skicka den sent på fredagen istället för på onsdagen som min ortoped sagt. Eftersom den inte hann med fredagens post så postades den nu i måndags, den 23 alltså och gick med B-POST.....

Hallå!!! Akut!!!! Bpost!!! Nu får jag lust att svära en lång ramsa!! Men min uppfostran hindrar mig. Så i stället kommer tårarna!

Just nu ÄR det för mycket. Min rygg som klappat ihop, remisser som sölas, Akademiska kan man bara ringa till om remisser på torsdagar. Så jag får väl vänta en vecka till. Inte veta vad det får för följder att gå för länge med saker som trycker längre och längre in i min ryggmärg. SKIT!!!!!! Jo det får man säga... det säger min pappa med motiveringen att skiter gör alla. Min mor höll inte riktigt med om det.

Sen detta med Sessan. Som är sjuk och opereras och väntan hit och dit och första veterinären i Bollnäs som ställde fel diagnos (mer om detta i tidigare inlägg).

Just nu vill jag skrika och kasta grejor och gråta och stampa med foten. Jag blir så trött av att allting ska mala så långsamt.

Har dock en sak som vänt från nåt tråkigt till nåt roligt. Eller som vi gjort det bästa av en tråkig situation och det blev rätt bra.... eller blir rätt bra tror vi. Men det ska jag skriva mera om sedan, när jag vet lite mer.

Nu ska jag vara SUR ett tag till.... sen ska jag vara GLAD igen!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbar reaktion. Så mänsklig och ärlig du är. En av många sidor som jag dögillar hos dig. Ring om du vill prata/kram L

2010-08-26 @ 13:30:02
Postat av: pernilla

Tror det är nyttigt att bli förbannad när man har rätt till det. Det är väl människor som inte ger utlopp på det sättet som blir bittra och sura?

2010-08-26 @ 18:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0