Senaste

Vad har hänt sen sist då? Jo jag har varit på akupunktur tre gånger nu och jag blir lika trött och vimsig i huvudet efter varje gång. Men jag hoppas på resultat av behandlingen snart så jag slipper värken.

Vi har sålt vår minsta ponny Grymling. Det var hemskt och jag saknar honom, men vet ändå att detta var det bästa att göra.

Vi har bytt vår Clio mot en Megane (bilar alltså). Jag är helnöjd för jag älskar den bilen vi nu har. Sedan så tjänade vi lite månadskostnad eftersom den här bilen var lite äldre än vår tidigare. (Även om den gått mindre) så det var också ett plus förstås.

Ja en massa annat har väl också hänt men blir lite enformigt att radda upp en massa saker om det just nu.

Mitt humör går upp och ner.... oftast är jag mig själv, dvs pigg och glad, men så kommer det stunder när jag känner mig värdelös och där jag verkligen saknar ett jobb att gå till. När jag blir less på att oroa mig för att jag har för liten inkomst (ingen blir rik på sjukpenning i alla fall - det kan jag lova). Arga tanten blir jag också ibland... tack och lov väldigt sällan!

Jag saknar mina barn. Önskar vi kunde ses oftare. Det är jobbigt att ha de stora så långt bort och sällan ses. Denna helgen kommer dock min äldste son hem och det ska bli så kul att få umgås lite.

Så det kan vara lätt att reta sig när man hör dem som gnäller över att dom inte ständigt och jämt kan köpa de senast kläderna, parta, resa och leva jetsetliv... Men hallå!!! Livet ser inte ut så för de allra flesta. Jobba måste dom också, stackarna...  Själv skulle jag vara otroligt glad att ha ett jobb att gå till och en inkomst som kommer samma tid varje månad (inte som Fkassan som betalar ut när dom har tid).

Nu ska jag inte gnälla mer... jag är nämligen otroligt tacksam också. För att jag har min underbara man, mina underbara barn, världens bästa kompisar Marie och Lotta som alltid finns där för mig och som jag kan prata om allt med. Jag är tacksam för mina underbara föräldrar också och för att jag får bo här på Målda som är ett underbart ställe att bo på. Tacksam för mina fina djur. Hästar, hundar och katter.

Nu ska jag ta ett bad och vänta på att min make kommer hem från sitt extrajobb som biografmaskinist.

Tjo!



Kommentarer
Postat av: Nilla

Du är helt otrolig, Helén. Du kan alltid se det positiva, trots en massa elände. Det är det jag mest kommer ihåg när jag tänker på dig. Alltid ett soligt leende.

Stor Kram

2010-04-10 @ 14:25:48
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0