Det blir väl nån ovädersdag

Solen skiner från en klarblå himmel. Det är vår i luften. Jag låg i morse och lyssnade på fågelkvittret utanför mitt fönster. Det är så härligt! Man vill bara gå ut och tillbringa hela dagen utomhus. Det är i såna här lägen man vill använda sig av det sk Rut-avdraget! Ja att nån kommer hem och städar ens hus.

För det räcker med att kliva ur sängen för att inse att denna dag BORDE tillbringas med dammsugare, golvmopp och dammvippa i handen. Även om det för min egen del skulle innebära att det fick göras med kroppen full av smärtstillande trudeluttpiller i så fall.... men ändock - städas behövs det likväl.

Men solen skiner.... vem vet det kanske kommer nån ovädersdag. Då kan jag trudelutta och försöka bringa ordning i kaos.

Jag inser att egentligen är jag en människa som har svårt att inte klara allt själv. Jag är van vid att riva av en städning i snabb takt. Jag är bra på att städa. MEN vad gör man när man har en kropp som säger ifrån. När man inte vill bli pillerberoende. När till och med vädret säger att jag mår bättre av att sitta i solen.

Ja då tänker man, att det kommer väl nån ovändersdag. Men kanske man kan göra nån kompromiss? Sitta i solen en stund. Försöka städa sen... tills kroppen ställer ultimatumet trudeluttpiller eller vila.

Ja vi får se. Kan saker flytta sig om man önskar riktigt intensivt? I så fall önskar jag att dammsugaren i detta nu ska befinna sig på nedervåningen. För du slipper jag bära ner åbäket. Se där.... inte ens det går smärtfritt längre.

Nä nu blir det solen... sen får vi se...

Ha en go dag allesammen!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vårsolen är härlig, men väldigt avslöjande också. All smuts syns ju så väl! Men jag anser att det är viktigare att njuta av solen än att städa. Helt klart. :-)

Önskar dig en trevlig helg! :-)

2010-04-17 @ 02:16:19
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0