Dagar som en katta...

Ja så brukade min farfar Embret säga när någon hade det riktigt bra och inte behövde göra något utan kom och gick som den ville och hade allt serverat. Jag skulle kunna säga att jag har kväll som en katta i alla fall.

I dag har vi haft en riktig arbetsdag här på Målda. Sambon har burit timmer till den lekstuga som min far en gång timrade i slutet på -80 talet och som varit ner till Stockholm också under ett antal år. Flyttade hem den i höstas hit till Västerlima. I nedtimrat skick, ska tilläggas. Så nu ska sambon timra upp den igen här på vår gård.

Själv har jag rensat och fyllt på jord i en massa rabatter. Har plockat ut rosorna i sina krukor och även planterat lite tagetesfrön som jag fått av mamma.

Nu har jag kväll som en katta. För jag har legat i badet och blivit ren och fin efter allt trädgårdsjobb,  blivit serverad ett glas Matheus Rosé i en solstol ute och nu ska jag sitta och läsa Lantliv och läppja på den medans min underbare sambo förbereder middagen. Det blir Callebollar och grillat med klyftpotatis. Gött sa!

Han skämmer bort mig den mannen! Men så är han världens underbaraste också....

Ha en mysig kväll nu!

Kommentarer
Postat av: Nea

Klart de blir de puss ;)

2009-05-02 @ 18:43:02
URL: http://linneagja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0