Svenska folket imponerar!!!

Eftersom man faktiskt FÅR blogga två gånger på samma dag så måste jag göra det idag!

Jag gnäller ibland över svenska folkets brist på musiksmak. Men nu har jag blivit imponerad av deras sätt att rösta 2 gånger på inte alltför lång tid.

Första gången var när Team Hanna vann körslaget. Då måste ju musiköronen hos svenskarna varit på topp. Helt rätt val!

Så kan man ju tro att nu dröjer det väl ett decennium till nästa gång dom träffar rätt... MEN!!!!! Ikväll har bevisats att DE GJORDE DET IGEN!

Svenska folkets högsta poäng visade var skåpet skulle stå i detta ibland så spektakulära evenemang som kallas "melodifestivalen" i folkmun.

Malena Ehrnman vinnare av svenska uttagningen till melodifestivalen!!! YES!!

  

I just LOVE it!!!

Tur att hon vann över tvåan. Jag hade skämts ögonen ur mig om vi sänt Af Ugglas till Moskva. Hon beter sig på scen så man kan tro hon rymt från ett mentalsjukhus. Sången må ha ett för vissa personer spännande innehåll, men hon skulle klart passa bättre i en ångestladdad pjäs av Lars Norén än på en musikscen!

Sonen 9 år förfärades av att hon "visar fingret och står i gummistövlar och en för liten kjol" (hans egen beskrivning). Själv höll han på EMD men protesterade inte alltför högljutt då han såg glädjetårarna i sin mors ögon när Malena sopade golvet med dom så på förhand favorittippade: Måns, Sarah och Molly!

Tack och godnatt svenska folket! Ni ÄGER! I alla fall den del av er som röstade på LA VOIX, med den otroligt charmiga Malena (som till skillnad från Caroline af Ugglas hade tvättat håret - dagen till ära).

POSS på er alle fölk!

Rätt låt och rätt bandylag till final på en och samma dag! Bättre kan det inte bli!


Kommentarer
Postat av: Sambon

Inte nog med att rätt låt låt vann och att hon hade nytvättat hår.

Jag är nybadad och luktar inte häst! Gör dig redo, för nu kommer jag!



Puss älskling!

2009-03-14 @ 22:38:35
URL: http://klatuu.blogg.se/
Postat av: Arparn

Men nu är du väl lite hård mot Af Ugglas! Tycker hon är skit-cool - bra röst och egen stil. Fast Malena är ju bättre sångerska förståss!

Men bäst av alla är ju ändå Bynn!!!!!

2009-03-15 @ 19:31:08
URL: http://tesermatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0