Söndag

Söndag och ett underbart strålande väder! Sov lite länge idag och vaknade av takdropp (utomhus alltså - he he) och vårfåglar. Underbart, det ger ju hopp om vår även om det fortfarande är på tok för mycket snö. Men som alltid så vet vi ju att Kung Vinter och Farbror Rimfrost även i år får ge vika för Gumman Tö.  Även om det den senaste veckan varit så här:



Just nu sitter jag och läppjar på en kopp kaffe som jag fått mig serverad av min underbara sambo men jag ska strax gå ut och sätta mig i solen ett tag.

Ett vårtecken så gott som något är att jag börjat planera vilka växter som ska planteras i år i vår trädgård här på Målda. När jag flyttade in för snart 2 år sedan så var det djungel som man först fick slå gräset med lie innan man kunde använda gräsklipparen.

Men förra sommaren lade vi ner en hel del jobb, sambon grävde en trädgårdsgång bl a och vi planterade och anlade nya rabatter. Så det känns riktigt kul att fundera över sommar och trädgård.

Eftersom sommaren som kommer är en mycket speciell sommar för oss, sommaren när vi blir man och hustru så måste ju även trädgården stråla.

Hoppas ni hinner ut en sväng idag och njuta av vårsolen!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0