Dags nu!

Nu är det verkligen dags att skriva! Anledningen till frånvaron är enligt min blivande man att "renoveringsdjävulen" slagit klorna i mig. Nu är det så att ingen sån fuling slår några såna klor i mig. Nähä sånt är jag löst ifrån. Däremot har kanske en liten ängel viskat i mitt öra att vi nog borde se till att göra vårt hem ännu vackrare. Har man i nästan 2 års tid haft ett sovrum från 50 talet, helt i slitet och nött original med tillhörande fernissad ful brun korkmatta, så är det faktiskt på tiden att det blir någon ordning.

Här är en "före" bild på sovrummet. Fast efter det att vi dragit bort den fernissade korkmattan och hittat ett trägolv under.



Gräsligt - eller hur? Tog bilden för jag tänkte skicka den till Simon å Tomas, men jag var i vanlig ordning för sölig så dom hade slutat tagit in nya objekt just då.

Efter



Ja inte riktigt.... en liten tapetsnutt fattas. Den ska sambon pussla dit i morgon.

Här kommer en annan "före" bild



Å så en "efter" bild


Å så här ser samma hörna ut idag!



Nåväl..... efter det att vi renoverat klart klädkammaren (där sambon envist i sin blogg hävdar att han bara har plats för några slipsar och skärp - men FAKTISKT så har han ett halvt klädskåp proppat med sina SUH profilkläder oxå....)

Efter att ha renoverat klädkammaren alltså! Så tyckte jag det var lika bra att ta sovrummet också när vi ändå hade ångan uppe..... det är väl därför sambon tycker att jag far fram som en vettvilling. Men när vi flyttade ihop så informerade han mig om att om jag ville få någonting gjort så fick jag jaga på honom.... så det är ju det jag gör....

Fast jag har faktiskt varit med och jobbat själv också. Det är ett teamwork, allt vi gör i vårt hus.

Jag kan ju berätta att efter det att jag lämnat mitt fina nyrenoverade radhus i Bålsta och flyttat in i detta renoveringobjekt sommaren 2007 så grät jag och vägrade gå in i den snuskiga klädkammaren med sin äckliga heltäckningsmatta och trasiga tak och gräslig färgsättning på väggarna i allsköns lackfärg. Jag hade mina kläder i en "påse" byggkubik ett långt tag tills jag hittade ett klädskåp i en lada som jag bubbade in och gjorde ren.

Detta klädskåp står nu i klädkammaren fint och prydligt. Före och efterbilder på den kommer senare. Nu är jag trött och ska slita sambon från gitarren och gosa lite innan jag slocknar för natten.

Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Johanna

aaaah, så fint det blev! ni är så duktiga, så.

2009-03-06 @ 20:18:16
Postat av: Mia

Åh jag älskar "hörnan" . Den är så fin och flickig <3 Hade velat ha en sån liten hörna ^^

2009-03-22 @ 23:32:47
URL: http://happypetinacar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0