Andra inlägget idag - fast det har jag snott en del av iaf

Lovar du att vara ärlig? I´ll try my best

Du heter: Anna Helén Embretsen

Smeknamn: Pelipen av Marie "Arparn" Andersson.

Låt som när du är ledsen sörjer till?: The Lighthouse

Beroende av: Min familj.

Vad tror folk om dig? Allt möjligt skulle jag gissa....

Stämmer det? Det beror på....

Vad får du oftast komplimanger för? Mitt leende.

Vad säger du för att imponera på någon? Tänker inte på sånt. Är den jag är.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara närvarande och ha humor.

Brukar du skratta för dig själv? Hmmm jooodå......

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Åh älskling! Du är det bästa som hänt mig. Älskar dig så och kommer alltid att göra det" Från min underbara sambo givetvis!

Var bor du? På Målda gård, Västerlima i Grängsbo mellan Edsbyn och Alfta.

Trivs du där? Jaaaa det är en helt underbar plats att bo på.

Äger du några converse: Näää passar inte på NÅN över 15.......

Sprit, cider, vin eller öl: Vin.

Brukar du bli för full: Nej.

Vad har du för mobil operatör: Telia. Det enda som funkar här i bushen.

Är du allergisk mot något: Kiwi och gröna ärtor ger mig magknip.

Har du haft sex idag: Nej... inte än.....

Hur svarar du i mobilen: " Det är Helén"

Vem ringde du senast? Sambon och tipsade om ett jobb.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han genast skulle skriva en ansökan.

Antal timmar sömn inatt?  Alldeles för lite. Vaknade halv fyra och kunde inte somna om

Sov du ensam? Nääääääääääää..... alldeles jättenära min älskling.

Brukar du komma i tid? För det mesta......

När mår du bra? Nästan alltid.

När blev du fotad senast? I går av yngsta dottern som for omkring med sin nya mobil och fotade.

Hur känner du dig nu? Trött

Vanligaste färg på dina kläder? Svart

Vad tycker du om fötter? Dom ska man vara glad åt....

Vad saknar du? Heltidsjobb, fast tjänst och pengar.

Hade du en bra kväll igår? Jajamen

Favoritdryck på morgonen? Cambridgesoppa med banan eller vaniljsmak och så kaffe förstås.

Rakar du benen? Varje morgon när jag tar mitt dagliga morgonbad.

När brukar du oftast gå och lägga dig? Runt 23 ungefär.

Är du blyg?: Nej inte blyg, men olika framfusig i olika situationer kanske.

Sysslar du med någon idrott: Nääääääää har klarat mig från att "plåga kröppen" (som pappa säger) Rider gärna om det nu räknas.

Vill du hellre ha mail än brev? Ja för brev är oftast räkningar nu för tiden.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jaa det kan ju löckes sa gubben å fånga lössen mä tårna...

Har du spytt offentligt? Näpp tror inte det

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Längta till morgondagen.

Är du nöjd med ditt liv? Ja det är jag.

Är du bortskämd? När jag var liten av pappa, numera av sambon. Dessemellan ingenting.

Vad gör du i morgon? Jobbar 8-13, sedan personalmöte på kvällen.

Vad är det värsta du vet? Oärliga manipulativa människor.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Alla pengar just nu går åt till att betala räkningar. Vill ha ett fast heltidsjobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen aning faktiskt.

Vad längtar du till? Sommaren och att få fast heltids lärartjänst.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det har jag verkligen.

Vad använder du för shampoo? Just nu ett blondschampoo....från Nivea tror jag.

Vad är det finaste du fått? Min sambo och mina barn

En speciell dag du minns: I julas när vi förlovade oss. Så 13 dec -84, 31 maj -87, 4 juni -95 och 29 maj -99 Då mina barn föddes

Hur gammal är du: 46 och hoppas få fylla många, många fler år!

Tycker du om någon just nu: Självklart

Du samlar på: Nej jag är ingen samlare fast jag är fånig och gillar fyrar och lyckotroll.

Gröna eller röda äppeln? Ingrid Marie!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Arparn! (Väninnan Marie)

Gillar du golf: Absolut inte

Vilken tid gick du upp idag: 6.10

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja eller i sambons då.... svårt att avgöra när man sover tätt intill i en 140 säng.

Har du strumpor på dig nu? Japp och raggsockor.... som den lantis man numera är....

Är det okej att gråta: Självklart!

När grät du senast: Igår... när jag lämnade min son på bussen

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av lån, resa, spara.

Bär du glasögon eller linser? Glasögon

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej viktigt är det inte. (Ett bra ordspråk är: "Låt det viktiga vara viktigt och låt bagateller vara bagateller")

När går du upp ur sängen en helgmorgon: 9-10 ungefär

Har du piercing: Öronen

Vill du gifta dig: Ja! Den 4 juli är det dags

Vill du ha barn: Det har jag redan. Fyra egna och två bonus. Helt underbara allihop, men det räcker där.

Solar du ofta: När det är sommar och jag har möjlighet. Ja.

Är du bra på att laga mat: Ja det tror jag att jag är.

Är du flygrädd: Nej inte alls.

Hur vig är du: Så vig som jag  behöver vara

Är du musikalisk? Ja det är jag.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten

Vilken är din favoritglass: Iglooo

Tror du på ett liv efter döden? Ja det gör jag.

Tycker du om sushi: Mums!!!

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja

Har du tandläkarskräck? Nej. Roligt är det inte men ingen skäck.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Morgon

 Vilken ögonfärg har du? Gröna

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jaaaa då, massor med gånger.

Biter du på naglarna: Nääääääää fy vad äckligt!

Röker du? Nä det är också superäckligt och så får man grå hy.... usch!

Hur ofta tränar/motionerar du: När andan faller på.

Senaste låt du hörde: Nåt med Elvis i bilen på väg hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0