Det närmar sig....

I går kom vi hem ifrån vår 10 dagars vistelse i Gävle där sambon arbetat som Volunteer Manager på ISAPA´s konferens.

Nu är det bara 5 dagar kvar till bröllopet och vi försöker i rask takt beta av vår digra lista på vad som ska göras.

Idag har jag tvättat min brudklänning alldeles på egen hand. I badkaret med tvål och varmt vatten.... gick alldeles utmärkt och den blev jättefin.... Sparade alltså in kemtvätt! Underbart!

Sen har jag hämtat ringarna. Graverade och vackra. 500 spänn för gravyr: 4/7 2009 på två ringar. Hutlöst tycker jag. Borde ingå när man köper ringar.

Var och kollade in brudbuketter. Fick besked om att man minsann inte har några under tusenlappen. Då blev jag vrång och bad istället att få köpa en underdel som man själv kan göra sin egen brudbukett. Summa 60 kr. Köpte 5 st. En att öva på, en till mig och en till var och en av de tre tärnorna.

Ska minsann bevisa att det inte behöver kosta skjortan att gifta sig. När jag tog en tur runt i vår underbara trädgård här på Målda så inser jag att jag har ett utbud större än den största blomsteraffär.

Det ska nog gå bra! Något litet uns av konstnärliga anlag (öööhhhhh) har väl jag också.

I alla fall så tyckte nog PG det när han höjde mitt betyg i 9an efter det att jag ritat Lenin och Stalin som miniatyrer i en rokokosoffa.... (Tips till alla som vill höja sitt betyg... ta reda på lärarens politiska uppfattning..... eller andra intressen..... ja som "fäbovallar" eller nåt. Finns bevis för att man kunde få "femma" i teckning om man ritade fäbovallar också.... dock inte om man ritade ägg på promenadbingo.... hea hea fless.....) - det där förstod nog bara Marie.... men dä bjuuuuur ja på! Sa dä sa!

Sambon har städat på gården och slängt skräp idag... det blir så fint här på Målda.

Nu ska jag gå och plocka blommor och öva mig i att göra fina brudbuketter.....

Ha en underbar dag i det underbara vädret....

Kommentarer
Postat av: Marie

Mä, kan man köpa unnerdelar för 60 kr fless

2009-06-29 @ 21:11:16
URL: http://tesermatten.blogg.se/
Postat av: Calma

Hej vännen,

det var ett tag sen,

vad härligt min vän,både att klänningen blev så fin,o så detta med buketten,

modig?,javisst,men vilket kul minne att ha gjort den själv,

min kostade 1400:-,o du har ju settt bilden,den av ej så stor,MEN vacker,L

det blir din oxå, o INGEN har haft eller kommer att ha en likadan.



har satt in lite bilder från vår landethelg,

men sätter ej in ngr personbilder,på barn o barnbarn,

men på lördag hoppas vi att vädret tillåter oss att ha barnkalas på landet,då vårt äldsta barnbarn fyller 12 år,,



har semester nästa vecka,3 v totalt,hade ju en vecka när jag var i Turkiet,



jag ser fram emot bilder från ert bröllop,

då tjuter jag väl som en bäng,både för det ena o det andra,



hörs en annan dag,

önskar dej/er så lycka till med alla förberedelserna,tänker på er,



stor bamsekram vännen från vännen Bim:=)

2009-06-29 @ 22:47:36
URL: http://calma-s.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0