Trött, grinig och hemsk.....

Precis så känner jag mig just nu. Bridezilla!!!!!!!

Har varit utomhus idag och försökt få någon ordning på trädgården... planterat lite nytt, rensat och tampats med värme och mygg.... Min snälla dotter serverade mig en god lunch - tacotallrik. Har stressat som en tok in på arbetsförmedligen och träffat människan som skrek åt mig sist jag var där. Denna gång var tonen annorlunda - dock tittade hon mig inte i ögonen en enda gång utan stirrade på sin dataskärm hela tiden....

Känner paniken komma krypande att allt inte ska bli klart .... känner vild och galen panikångest över allt jag tyckte var en baggis igår....  Sover ett par timmar, vaknar och ligger vaken 5..... somnar helt utpumpad och slutkörd och vaknar alldeles för sent.... Hela tiden ringer det i öronen..... "skynda, skynda... tänk, tänk... inte glömma... vad var det mer som skulle göras... skriva lista.... skicka mail..... " Hade  värsta gråtattacken nyss när vi pratade om att sambon ska åka till Stockholm och hämta sina döttrar för att de inte får låna bilen av sin mamma...." Tusen tankar i huvudet.... tänk om planet är försenat.... då kanske han är hemma på fredag eftermiddag.... jag står ensam här mitt i all skit....... buäääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!

Hursomhelst så kommer han i bästa fall hem vid 4 tiden i natt... knappast pigg efter att ha kört bil i över 50 mil.....

Å på lördag ska vi gifta oss och ALLT måste vara klart......

Blev galen av att förra veckan gick bort pga jobb i Gävle, men trodde i min enfald att tiden skulle räcka.... och så står man här nu med skägget i brevlådan.....

Så jag ÄR en grymt grinig och hopplös blivande fru nu..... Inte rolig alls.....

Händerna är allt annat än snygga... efter allt trädgårdsarbete.....

Ingen frissa som tar hand om mig.... håret och naglarna får jag fixa själv... tom brudbuketten.... pga att allt är så himla dyrt....

Så känslan att vara prinsessa för en dag vet jag inte om infinner sig....  känner mig mer som Askungen....

Men det gick ju bra för henne också till slut..... så kanske jag med lyckas..... även om allt känns struligt och eländigt och jag känner mig eländig!

Usch nu börjar jag nästan gråta igen... och så känns det som jag inte FÅR känna så här utan att jag är elak och dum som känner mig stressad ut i varenda cell. Men det är väl inget man väljer....

Nu har jag pausat och gnällt färdigt..... back to work!

Kommentarer
Postat av: Men älskade Helén...

...såvitt jag har sett av diverse kort tycks det ha blivit ett särdeles lyckat bröllop!!

Du var vacker som en ros, och tärnorna och buketterna likaså! Ingen kan ana att du legat i som en räv själv - du är FANTASTISK!!

Hoppas ni har det bra på Öland - du och maken!

KRAAAM från Janne

2009-07-07 @ 19:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0