Öland!

Finns det bättre plats på jorden? Ja det ska vara Målda då i så fall..... men jag älskar Öland så djupt i mitt hjärta. Att dessutom få vara här på Öland tillsammans med dem man älskar - det är lycka det.
Min man och mina barn.... ja dom två som ännu inte är för stora för att åka med föräldrar på husvagnssemester alltså...

Första gången jag såg den här underbara ön var jag lika gammal som min yngsta dotter är nu, 14 år! Sedan följde många somrar med min föräldrar och syster till en början men sedan även med mina egna barn. Under de första åren hade vi tält. Ett fyrmans tält som vi köpte som demoex från Jannes Sport i Bollnäs....  (ja dom hette så innan dom flyttade ner på stan och blev Team Sportia). Detta fymanstält bestod av förtält och sovtält.... lyxigt värre.

Nåväl... när jag själv blivit mamma så köpte mina föräldrar en husvagn.... som vi lånade ibland..... en Fjällvagnen... sedan inköpte vi själva en Sävsjö, som exet behöll... och förra sommaren köpte jag och min man en annan Sävsjö.... som var precis ny och grundligt renoverad och i skick som ny.... ja nästan i alla fall.....  Med ett härligt och nytt Isabella-förtält.... snacka om skillnad mot tält och primuskök.... men det gick det med....

Den är på Öland för andra året nu och det är så härligt att få vara här.

Barnen trivs och hittar nya kompisar..... mannen och jag köper högvis med böcker i sjöboden i Byxelkrok och läser och vilar..... Balsam för själen!

Nu ska jag lägga  mig ute i en solstol och ta med en bok av en av mina favoritförfattare.... Viveca Lärn. Köpte två av hennes böcker idag....

Glömde ju skriva att min goa lillkille hade feber de två första nätterna vi var här... så het om pannan att man lätt kunnat steka ägg på honom... men nu är han tack och lov frisk... så frisk att han och mannen i huset varit ut och testat lillemans nya båt.... behöver jag tillägga att båda pojkarna, både stor och liten badade med kläderna på...... precis som farbror Melker...... "denna dagen ett liv".... så sa han farbror Melker på Saltkråkan och de orden skrev även Ellen Key på sin vägg....

Hittade en fin bild av stranden på nätet....


Allt gott och nog för nu!

//Helén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0