Kalori

I morse blev det en riktigt god bananshake. Rekommenderas varmt.

I dag har jag varit hungrig. Eftermiddagarna är värst. Vi äter ju så tidig på jobbet. Tio i elva äter jag dagens första och enda riktiga måltid. Idag var det 1/3 tallrik makaroner ihopblandat med köttfärssås och resten grönsaker. Duktigt värre. Men jag tog faktiskt 4 små kuber fetaost också...

Sambon läste på förpackningen av Cambridgepåsarna. Där stod att om man äter 3 påsar om dagen.... å ingen mat eller nåt annat för den delen. Då får man i sig 470 kcal.... Tacka sören för att man går ner i vikt och tacka nån annan för att man faktiskt är hungrig.... Men men ska man i brudutstyrseln så ska man. Har för mig att jag har hört att man inte får äta nåt annat förutom dessa 3 påsar om dagen. Alternativt 2 påsar och 1 måltid (som för min del är rätt liten då). Men idag åt jag två frukter också. Hade inte pallat annars.

Men nu sitter jag här med en kopp varm mintchoklad a´ la Cambridge. Försöker intala mig att det är mat, men det känns lite märkligt. Men det är rätt gott så det ner i med lätthet i min knorrande mage.

Vågen har jag inte hittat sedan jag flyttade hit för 1 ½ år sedan. Den ligger i någon kartong och jag ska försöka få med mig sambon ut i stallet och leta sedan. Det är ju lite tråkigt att vara duktig när man inte har en våg att väga sig med.

Kaffe och tea och mängder av vatten för ju med sig ett otroligt springande på klo. Men det säger ju sig självt....

Senare i kväll blir det bad och sen sängen... Det är väl ungefär vad man orkar på dessa få kcal.


Inte min näbb.... men ändå.....



TJO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0