Kallt

Har har det varit under minus 20 strecket och det är kallt tycker jag. Hästarna har fått varit ute en liten stund i dag och med tjocka täckena på. Katterna springer in och ut hela tiden. Jag har hört talas om att guldfiskar har kort minne, men katter verkar inte ha längre dom. Först går dom ut och så märker dom att det är äckelkallt ute och då vill dom in. 1 minut senare verkar dom ha glömt bort att det var kallt så då ska dom ut igen.... så där håller det på.

Mellan in och utsläpp av katter så städar jag bort julen sakta men säkert. Det är också en skön känsla när allt blir så där rent och fint. Men dom röda gardinerna sitter nog kvar ett tag till för det är hemtrevligt tycker jag.

Sambon far runt han med. Skjutsar dottern till skidbacken, viker tvätt och äter hårda karameller. Jo barnen fick dom av storebror. Men jag är en fjantmamma därvidlag att jag tycker att stora hårda karameller är livsfarliga. I alla fall om man har "sättaihalsennojja" som jag har. Sambon får dock äta dom för han har lovat vara försiktig och inte lägga sig på rygg när han äter dom... he he he....

Idag ska Grymling få nya skor. Få se hur det går. Han kan vara rätt envis det lilla russet. Men envis är min hovslagarsambo också så det blir väl en kamp och strid i så fall.

Nu ska jag fortsätta plocka och dona. Lägger ut två bilder. Den ena på hästarna (jo från idag - även om datumet är fel på kameran) den andra på "Mad-Max" när han försökte spöa kameralinsen.



Indy och Grymling gosar och Hero undrar vad Husse gör


Kolla den galna blicken på Mad-Max ;) Men go är han med sina guldögon, hjärta i pannan och lilla nos!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hugga ja, dä ä kallt i dä körstbenntas rike å. Candy är iklädd närkingsk festdräkt nu när vi går ut ;)

2009-01-04 @ 20:26:25
URL: http://mar-an1.spaces.live.com
Postat av: anna

gillar headern med hästarna och regnbågen :)

2009-01-04 @ 20:37:16
URL: http://anderssona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0