Fullt hus...

Ja med tanke på att vårt hus inte är av den stora sorten så blir det fullt ganska fort. Idag har båda barnen varsin kompis som ska sova över så idag är det två personer i varje rum + 5 katter i köket....  Men det är bara kul tycker vi när barnen har kompisar här.

Vi har just tittat på körslaget jag och sambon. Nu ska jag härmed lämna mina kommentarer och reflektioner omkring detta fenomen. Hanna - klart bäst igen! Hennes kör har genom alla avsnitt varit den som klarat stämsången bäst. Som fått fram fina harmonier som hörs och som får det att låta kör. Det är det som skiljer en bra kör från en samling sångare.

När team Wells förvånande åkte idag känns det dock som om konkurrensen minskat för Hannas del. Team Wells har hållit hög klass hela tiden men kanske låtvalet idag gjorde att folk blev en smula trött på att alla låtar i stort sett varit i samma genre, eller så kan det vara så att man trott de vara så självklara vinnare att man inte varit lika nitiska i röstandet... De är de enda förklaringar jag kan hitta - för dom är grymt bra dom med... Även om team Hanna är bäst....

Kvar finns team Magnus - som i alla program låtit klart sämst. Var finns samstämmigheten... Det låter som man har mil emellan sig och i vissa partier blir det falskt så öronen gråter (som Vardagsgruppen så fint sjunger - fast då gäller det mopeder och inte team Magnus - men öronen gråter ändå....)

Erik då... ja vad säger man om honom och hans team... rätt bra i vissa partier men rätt utslätat i andra. Sen har han inte mycket att säga den killen... kanske har det med ålder och erfarenhet att göra.... brist på.... alltså...  Eller så kan det vara så att det är svårt att prata när man hela tiden har en massa mat i munnen.... vad vet jag... men han tycker nog det är häftigt att prata med munnen full av vindruvor... möjligen. Förresten var det inte Björn Skifs som en gång härmade en annan Björn i en mycket känd grupp genom att stoppa en massa vindruvor under läppar och i kinder.... med då var nog inte snygg Erik född...

Strunt samma - någon av boysen åker nästa gång tror jag.

Sen bara en liten reflektion som även denna har med ålder att göra... och jag nämner inga namn eller ens vilken kör jag avser.. men det känns rätt pinsamt när vissa inte kan hänga med i text eller rörelser utan ser ut som "tant på pensionärsgympa"... usch nu var jag elak..... men det kändes så.... Men vederbörande verkar ha gott självförtroende och trott att hon smälter in  - vilket inte syntes ikväll... Puh.....

Nåja.... ibland får man ju mörra lite har jag lärt mig..... även om man inte har gener från mörrebo.....

Bara Maran som kommer att fatta det sista men det bjuder jag på...

Nu ska jag avlägsna mig från denna "helvetesmaskin" som min gamle kollega Göte (Antikrundan1) brukade säga. I stället ska jag gå och pussa på min underbara sambo som är febrig och hostig.... stackarn...

Ha en fortsatt go lörda´

Kommentarer
Postat av: Sambon

host, snörvel, rossel

Jag väntar ;)

2009-01-17 @ 21:54:16
URL: http://klatuu.blogg.se/
Postat av: Maran

Fless! Skulle kunna mörra över P3 Guldgalan ja, men underbara Anna Ternheims framförande gjorde det ändå worthwhile :)

2009-01-17 @ 22:42:03
Postat av: Annika

Neeeeejjj... stoppa henne... Äh, försent.. Du blir ju smittad om du pussar på honom förstår du väl.. För sent..

Du kunde väl ha nöjt dej med att klia honom lite på ryggen bara. Vi får hoppas det va värt risken.

Kram/Annika

2009-01-18 @ 01:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0