Dag 2

Dagen började med att klockan ringde kl 06.00 i vanlig ordning. Konstaterade ganska snabbt att jag faktiskt inte kände mig hungrig. Snoozade 9 minuter men sen gick jag upp och drack ett stort glas vatten. Sedan kröp jag ner i badet (något som jag gör varje morgon och som känns jätteskönt för min rygg).

Sedan var det dags för den delikata frukosten som idag bestod av kall jordgubbsdryck. Den var riktigt god. Sminkade mig, klädde mig och kröp ner hos den sovande sambon för lite gos innan det var dags att åka till jobbet.

Började med en kopp kaffe som min kära kollega bryggt på morgonen och sedan förflöt förmiddagen lugnt. Hade sångsamling och var ute innan lunchen.

I dag serverades falukorv med äppelsås och potatismos. Tog 3 tunna skivor falukorv och en liten klick mos och 2/3 av tallriken med grönsaker. Vatten till det. Kände mig så duktig. Hade lite egen planering sedan och fortsatte mitt gedigna arbete med att tillverka sångkort till samlingen. Sedan var vi till gympasalen med juvelerna så dom fick leka och springa av sig, sedan hade vi lugna stunden när vi tittade på Pettson och Findus.

Slutade ett idag och blev hämtad av mina snälla föräldrar för skjuts till sjukgymnasten eftersom vi för närvarande bara har en bil som idag kördes av sambon. Ska till sjukgymnasten i morgon också och då ska hon gå igenom ett träningsprogram med mig som jag ska köra för att stärka muskler i mage och rygg. Känns riktigt bra att komma igång med diet och träning samtidigt.

Bad pappa släppa av mig vid sambons jobb idag så åkte jag med honom hem sedan. Nu sitter jag här och bloggar och dricker ett gott tea med saffran som jag fått av sambons mor.

Till middag blir det varm kycklingsoppa a´la Cambridge kuren..... Smaskens sa räven.... ;)


Kommentarer
Postat av: Marie

Uh va duktiga ni är! Men jag ska iaf försöka springa duktigt nu, alltid något. Att dra ner på mat kommer jag nog aldrig att klara tyvärr :(

2009-01-21 @ 09:47:56
Postat av: Sleeping Cell

Jag har sett den blivande brudgummens måltider.

Kanske är det just det där som gjort att jag valt att aldrig gifta mig.Jag är helt enkelt alldeles för hungrig.

2009-01-21 @ 15:47:55
URL: http://www.tommaintet.blogspot.com
Postat av: Helén

Usch ja.... hungrig är jag med idag... har suttit och druckit lite tea för att döva hungern.... ska ta min middagssoppa lite senare.... MEN jag tänker se snygg ut den 4 juli. Då är jag gärna hungrig... ibland...

2009-01-21 @ 17:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0