Lucköppning 17 dec

En vecka kvar till jul. Tur man inte är lättstressad. Här går allt långsamt. Var uppe i morse och la i en tvätt, gjorde mat till valparna, dammade i sovrummet och körde igång diskmaskinen. Det var vad min rygg orkade just då.

Har legat och vilat, försökt förströ mig med allt ifrån farmville till värdelösa tv program. Tur dom visade Emil på TV4 film iaf. Det gick ju att se.

Just nu är jag bara uttråkad och trött på att vara ensam och utan kontakt med yttervärlden. Hoppas vi kan åka till Valbo i helgen. Har lite saker att fixa innan jul och proppar jag i mig lite smärtstillande truddeluttpiller så ska det nog gå. Annars försöker jag vara utan dom. Vill inte bli beroende av sån skit.

Ja ja... ska till sjukgymnasten igen i morgon. Får höra vad han säger.

Hade hoppats att golvläggaren skulle komma och lägga golvet i badrummet, men dom hade inte tid förrän efter jul.

Tänk att det ska ta sån tid att få ett litet badrum klart.

Nu ska jag släppa ut hundarna och koka soppa och slänga i ytterligare en tvätt.

Det kanske blir jul ändå... fast kroppen inte kan städa som den brukar.... Ernst sa i allafall så på tv igår. Att det inte var så noga.... svårt att acceptera för en sån som mig... men men...

Ha de´!

Lite deppigt känns det just nu, men det går väl över.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Jadå, jul blir det. Hur den sen blir, det är en annan sak.Jag har varken köpt julklappar eller gjort julmat. Det får bli ett rejält race, som börjar på söndag eftermiddag när jag vaknar efter sista jobbnatten. Sen gör jag så mycket jag hinner, men stressigt blir det. Men vi har minskat ner både på julklappar och julmat. Vi orkar inte hålla på längre. Man ska ju vila och ha det mysigt när det är jul. Och du...visst duger vi, vi är bra som vi är.

Kram

2009-12-17 @ 20:07:57
URL: http://nillasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0