Lucköppning 15 dec

ÄNTLIGEN!!!!

Lyssnar på nyheterna. Denna dag blir jag riktigt glad. Vår skolminister Jan Björklund kommer att skärpa behörighetskraven vid anställning av lärare.

I min irritation över att behöva gå arbetslös med mina meriter så kontaktade jag en kille jag känner som sitter i riksdagen. Han skulle direkt undersöka om det gick att strama åt detta med behörighet och prata med sina allierade i riksdagen.

Snacka om att jag blev glad när jag såg Jan Björklund i tv idag och hörde honom säga:
"Självklart ska lärare vara behöriga, ingen vill väl blir opererad av en obehörig läkare, lika viktigt är det att behöriga undervisar våra barn"!

TACK JAN BJÖRKLUND OCH TACK MIKAEL OSCARSSON!!!! och självklart alla som varit med i processen.

Det finns hopp!!!

Det var en bra julklapp tycker jag!

Kommentarer
Postat av: en bekant

jag tror mig veta att din tro på dig själv är stor men vad gällr anställningar i din kommun har du fel i vad du tror. många varma jul hälsningar från en som vet.

2009-12-15 @ 18:43:27
Postat av: Bloggaren

Ja vi får ju hoppas att jag har fel. Det skulle bara vara bra det. Jag vet ju att jag har mina utbildningar och att jag har många goda referenser, så det är nog inte bara så enkelt som att att jag har nån sorts övertro på mitt yrkeskunnande. Men jag är "good enough", bara synd att det ska ta sån tid att få en lärartjänst här och synt att man väljer att internannonsera.

Kul att du "bekanta" läser min blogg. Synd att du inte törs ge dig till känna. Jag är inte farlig ;)

God Jul till dig med.

2009-12-15 @ 20:03:23
Postat av: Töcke

Personer med universitetsutbildning har i alla fall lärt sig att skriva, vilket möjligen torde vara en förutsättning för att, i sin tur, kunna lära ut denna ädla konst till sina unga adepter. De vet till exempel att man börjar ny mening med stor bokstav. De ägnar sig inte heller åt fel aktiga sär skrivningar.

2009-12-16 @ 08:31:20
Postat av: A Requip

Kan ju vara nån utan universitetsutbildning. Nån kontorist eller så. Fast det där med utbildningar verkar ju inte vara så viktigt.

Små orter har sina egna oskrivna regler.



2009-12-16 @ 11:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0