Lucköppning 10 dec

Dags att öppna dagens minneslucka.

I dag är det Nobeldagen! Säg den skola som inte uppmärksammar det. Man har Nobeltema, Nobelfest, Nobelpris... ja allt vad man kan hitta på. Trevligt men det kan kanske ibland bli lite tjatigt när det ständigt återkommer och med så stora evenemang som följd.

Jag och min man är födda samma år, 1962. Jag minns inte att det ens uppmärksammades när jag gick i skolan. Var tvungen fråga mannen. Han minns som jag, dvs inga Nobelarrangemang.

Därför slänger jag ut frågan till Er kära bloggläsare: Ni som är runt min ålder. Kommer Ni ihåg några Nobelföreteelser från Er skoltid? Skriv gärna en kommentar och berätta.

Kan ju vara så att jag har minneslucka på riktigt.

Ha det gott.... nu MÅSTE jag i säng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0