Vår................

I morse när jag åkte till jobbet var det 7 grader varmt och molnigt, blåsigt och lite regnigt. Men sedan under dagen kom våren med stormsteg. Har suttit ute idag och försökt bli lite brun om armarna. Ja i fall att jag nu skulle hitta nån tjusig brudklänning utan ärm.

Har gjort lite bröllopsplanering idag med. Ska fixa lite med inbjudningar och vigselprogram tänkte jag. Men idag har jag ont i axlar och nacke så det får nog bli i helgen när jag kan vila lite emellanåt.

Sedan har jag en hög med räkningar som ska betalas. Inte kul men ack så nödvändigt. Har beställt tid hos banken för att se över lån och sparande. Brukar alltid bli bra efter det att man får träffa dom som kan sånt där. Fast jag har ingen erfarenhet av mindre bankkontor faktiskt. Har haft och har till en del fortfarande Swedbank på Brommaplan i Stockholm som min bank. Men börjar sakta med säkert att överlåta mer och mer på banken här hemma. Lite ångestladdat när man haft så bra kontakt med de kompetenta personerna på Brommaplan. Men men....  Mina första besök här var väldigt surriga. Damerna som skötte det var inte purunga precis. Den första tappade bort mina papper och den andra gjorde en transaktion som var helt felräknad och bortitok till min nackdel givetvis ;)) men som blev rättad till slut efter mycket om och men. Sånt där gör mig rätt nervös. Ska man ha med min ekonomi att göra måste man veta vad man gör....

Ska försöka få lite saker gjorda här hemma när vi blir lediga. Lite städ och tvätt i vanlig ordning. Ska svärta en gammal järnspis och lägga ut till försäljning också. Skulle vilja få pappas timrade lekstuga uppsatt med. Få se om sambon har ork med mina idéer ;)) Men han brukar aldrig klaga. Han är så himla snäll och go min blivande make.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0