Svårigheter

Det kan vara lite svårt att skriva en blogg med en liten Max i famnen.... När den lilla kattungen fått för sig att gosa så gör han det och då är det bara att gilla läget... ska passa på nu medans han äter.

I dag har Max syster Flisan varit "utbildad i tidningen" (som dom säger här uppe). Yngsta dottern arrangerade en kul bild på henne när hon sover med ett gosedjur.

Själv har jag världens mest tröstlösa jobb. Att försöka få kattungar att lära sig att inte vara på matbordet. Det går inte alls... alla tips mottages med glädje!

Idag är det mattvätt hemma hos oss på Målda. Fast nåt vidare torkväder är det inte. Längtar fortfarande efter en torktumlare.

Dottern är med klassen på camp Timsbo. Dom skulle cykla dit. Dottern envisades med att ha min cykel där dom 3 växlarna kan funka om man har tur... för övrigt var sadeln för hög för henne så kan tänka mig att det inte är speciellt bekvämt att cykla. Men vad gör man. Båda barnen har bra cyklar men dotterns var det någon vajer som skulle justeras på. Så jag tyckte hon kunde ta brorsans... men se det gick inte.... killcykel..... men din ser ju likadan ut sa jag.... jag vet svarade hon, därför vill jag låna din..... suck...

Förra sommaren köpte jag en tjejig cykel men den dög inte så då  valde hon den hon har nu.... inte heller gick det då att ha den gamla cykelhjälmen utan nya modernare inhandlades till bägge barnen..... vad tror ni hon har för hjälm idag.....??? Jo den gamla.... för det vet man ju aldrig om man blir ensam om att ha den nya då kan det också vara pinsamt..... Ungar.......!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0