Stackars Pettsson

Brukar ni läsa Sven Nordqvists böcker om gubben Pettsson och katten Findus? Det finns en bok i den serien som heter "Stackars Pettsson". Om ni läst den så kan jag tala om att precis ett sånt gråväder har vi här idag. Regnet har i stort sett upphört men det är gråare än grått ute.... Men promenaden som jag och Kessie tog var helt underbar. Såg en massa lupiner som börjat blomma (!) och det påminner om att det inte riktigt är höst ännu.

Såg en artikel i tidningen apropå lupiner.... en sån där skrämselartikel ni vet, domedagsprofetia och dödendöden artikel som dom gillar att skriva ibland. I den stod det att lupinerna hotar våra svenska ängsblommor eftersom de sprider sig mer och mer i dikena. Jag tycker dom är vackra jag OCH jag kan meddela att efter Grängsbovägen växer lupiner och svenska ängsblommor sida vid sida... men tidningarna ska väl ha nåt att skriva om dom med...

Annars brukar det ju stå om klimathot och växthuseffekt osv... visst jag håller med om att vi ska vara rädda om miljön och göra vad vi kan.... men det borde vara brottsligt att skrämma folk som dom gör... Jamen kolla klimatförändringarna som  varit INNAN det ens fanns bilar odyl.... tex mellan bronsåldern och järnåldern.... inte en bil i sikte och ändå... Men, säger nu ivrarna av skrämselpropaganda, vi skyndar på... ja kanske det men det finns ingen anledning att basunera ut negativism så att folk råkar in i depressioner mm....

Jag har ibland lekt med tanken om alla massmedier skulle skriva tex 75 % positiva nyheter (för dom finns faktiskt), skulle detta påverka människor positivt så att folk mår bättre, blir snällare med varandra etc... Jag tror faktiskt det. Jag tror att alla mår bra av lite positivare syn på livet....

Så nu har jag varit djup så det räcker för idag.... nu ska jag äta ett äpple och softa en stund... förkylningen vill inte riktigt ge med sig...

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0