Nu börjar det!

Under tiden jag legat sjuk har jag haft tid att fundera. Hur jag egentligen sköter min hälsa. Jag har kommit fram till följande:

Positivt:
Jag röker eller snusar inte.
Jag äter sällan godis eller fikabröd.
Jag försöker sova de timmar jag behöver
Jag äter oftast hälsosamt

Negativt - eller det jag ska ändra på.
Jag rör mig alldeles för lite
Jag behöver mer muskler och bättre flås
Jag behöver gå ner i vikt

MEN nu ska det bli ordning. Nu har jag gått med i Aftonbladets Viktklubb.

Nu ska ni veta att jag INTE kommer att bli nåt freak. Jag tycker människor är vackra i olika former och jag eftersträvar inte en mannekängfigur eller att kunna springa 2 mil.

Jag ska börja med halvtimmes promenader. 3 ggr i veckan. Det är en yttepytteliten början - men väl en början. Det är jag glad för. Sen ska det väl ökas på med något lite mera. Jag har fått ett fint träningsprogram på Viktklubben. Promenadkompisar har jag hela hundhuset fullt av och har jag tur kanske min underbara sambo oxå hänger på ;))

Nu är det dags för en bit lax med potatis......

Återkommer varje dag med rapport om hur det går = D

Jag har tänkt ut en belöning som jag ska ge mig själv när jag nåt mitt mål, någon gång runt jul....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0