Marknad

Idag har vi varit till Glada Hudik på marknad. Det var kul... köpte ett par nya tofflor och en blomma.... låter ju "pansjismässigt".. men men... det är väl som jag sa till sambon idag när vi konstaterade att vi tyckte det var mysigt "ut och åka med bilen" - när han svarade mig att det är hyfsat många vuxenpoäng på det... då sa jag att vi är ju 46 så vi har rätt att ha en hel drös vuxenpoäng när vi vill.... och när vi inte vill så behöver vi inte dom där poängen....  vi är gamla nog att göra vad vi tycker är kul utan att behöva tänka på vad andra ska tycka och tänka...

Förresten ÄR det mysigt att åka bil med sambon... allt vi gör tillsammans är mysigt!

Vi hämtade en varmvattenberedare som vi köpt i Enånger också medan vi ändå var uppe i norra Hälsingland och surrade... och så hälsade vi på sambons mamma och åt god kålsoppa och så hämtade vi ett bord som vi lämnade kvar i somras när vi skulle på husvagnssemester... nytta med nöje alltså...

Vi hade hyrt ett släp till detta idag... vi hyrde det på ett dygn.... så följaktligen ville vi vara ännu mera nyttiga så vi packade hela släpet fullt med skräp när vi kommit hem och lastat ur varmvattenberedare och bord... så i morgon bitti när dottern skjutsas till skolan så åker vi till soptippen i Bollnäs med allt skrot. Skönt att bli av med det... nytta med nytta.... alltså... nöjet kommer sen när skräpet är borta... då vi kan börja fixa i den resterande delen av stallbygnaden.

Men mina nyttigheter har det gått jättebra. Känner mig nöjd med såväl mat som motion...

Nu är jag dock trött och ska krypa till kojs.... återkommer i "mören"

Må gott!

Kommentarer
Postat av: Sambon

Jag är också på väg till sängs. Tänkte städa undan lite på köksbordet men kattungarna låg så skönt och sov på tvätten så jag struntade i det....kommer nu!

2008-09-07 @ 23:43:28
Postat av: Maran

Mä! Öcke jållit fölk söm språker mä varann via bloggen trots att ni bor i samma hus, fless!!!

Själv ska ja på undgoms-marknad i helgen, å just nu sitter ja å lyssner på Pengar mä Traste sa ja känner mä söm 17 år pånytt ja :)

2008-09-08 @ 08:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0