In the morning

Halloj!
Idag är en dag utan sol (ja den syns i vart fall inte)... vilket är ovanligt. Det har ju varit kanonväder hela veckan. Har tvätt på tork som jag hoppas kan torka solfrånvaro till trots.

Idag vaknade jag med ont i ryggen.... Ja ni som känner mig vet att jag har en smått trasslig rygg. Började min "karriär" med diskbråcksoperation vid 15 års ålder - de´ni.....
Hur som helst så intalar jag mig att det är frånvaro av badkar i detta hus som gör detta. Jag brukar nämligen ta ett varmt bad varje morgon och sträcka ut min lekamen så den blir mjuk och smidig... men nu har jag bott här i 15 månader utan badkar... det tar på mina stackars ham-strings - jag lovar....

Tog lite extra sovmorgon idag eftersom det är en ledig dag. Åt sen frukost med yngste sonen som också är ledig. Vi åt en underbar gröt på dinkel-och sportgryn, lite russin i och mormors hemkokta bäramos (lingonsylt) till det. Mums! Kände mig lite som Skipper när jag stod där med dinkelpåsen. Men som motvikt till detta tog jag lite lemoncurd på det rostade fullkornsbrödet. Gäller ju att vara nyttig med måtta ;)) Nu sitter jag här med en kopp kaffe innan jag ska försöka få nån rätsida på ryggskottet....

Lägger ut en bild på Max favoritposition vare sig det är frukost, lunch eller middag eller bara en vanlig sittning vid köksbordet. Han gillar att klättra på oss och helst på husse då.


Kommentarer
Postat av: Marie

Men öcken tur att lilla Max inte är lika stor som Baffi. Då skulle Calle oxå få rygg-skött. Å Tommy Nilsson-frisyr, fless

2008-09-26 @ 15:03:20
Postat av: Marie

Om ni gillar lemon curd, här kommer ett recept, blir mkt godare än den man köper, å alldeles gul o fin:



4 citroner

4 ägg

4 dl socker

50-75 g margarin



Tvätta frukten i varmt vatten och torka den. Riv det gula på skalet och pressa ur saften.



Vispa ägg och socker några minuter i en skål. Ställ ner skålen i en stor kastrull med lite sjudande vatten.



Tillsätt det rivna skalet och saften. Vispa tills krämen blir tjock. Klicka i margarinet.



Låt krämen bli kall och häll den på burk.

2008-09-26 @ 15:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0