Inte tiiiiiid............

Har precis börjat göra om en ofattbart rörig och eländig källare till tvättstuga. Dom förra ägarna lämnade detta huset i det skick det befann sig och så fick jag köpa det.... på gott och på ont.
Det goda är att vi hittat lite roliga saker, det som inte var så roligt var att det fanns SÅ mycket bråte. I källaren hittades bl a.... medicin från 1968, gammal sylt och saft från 80 talet, ett mumifierat musskelett, gamla trasiga klädpaltor, tomma flaskor och burkar i oändlighet mm mm...

Nu är allt borta och jag har börjat måla väggarna antikvita, golvet ljusgrått, lite snickerier vid trappen grek-blått, hyllor och element vita. Det ska bli tvättstuga här som sagt, så idag på morgonen var jag iväg och inhandlade ett stycke torktumlare på Edmarks. Den kommer killarna med i morgon förmiddag. Sen har vi fått en diskbänk av min pappa som samlar på allt, så det är tänkt att det ska bli en lång arbetsbänk med tvättmaskin, torktumlare och inbyggd diskbänk i. Sen ska det sättas upp ett draperi som döljer varmvattenberedare och vattentank och annat fult. Lite snygga trasmattor på golvet och en bra tvättsortering sen går tvätten som en dans och jag slipper en vinter med tvätt till tork på vartenda element och över varenda ledig dörr eller stol. Ska bli underbart.

Tog fram en trätrapp i går under fula korkmattsstumpar av 3 olika sorter. Den ska jag också måla grå och sätta på svarta halkskydd.

Hoppas kunna slänga ut ett foto här när allt är klart....

Nu ska jag måla vidare.... har inte riktigt tid med bloggen just nu som ni säkert märkt.... speciellt Marie.... som väntar på nån sorts rapport med foton från klassträffen. Tyvärr har jag inga foton..... men LKW kommer i em och visar sina så jag kanske kan lägga ut något.... om det nu finns nåt där jag inte ser alltför bladig ut.... he he he....'

tjing

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad fint ni kommer att få det! Inte utan att man blir lite avis (säger hon som måste gå nerför en trappa, över 2 parkeringar, uppför 2 trappor samt över en gård för att komma till tvättstugan).



Hälsa LKW!

2008-10-02 @ 15:54:29
Postat av: Ina

Hej där!

Oj vad du fixar och donar;-)

Må gott! Kram!

2008-10-02 @ 20:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0