In my car

Idag har jag spenderat 6 timmar i bilen. Har varit t o r till Uppsala över dagen för att följa med lilleman på läkarbesök. Nu är han här hos oss i nästan 2 veckor och det är helt underbart!

Store sonen har haft inbrott i sin bil.... vilket får mig att fundera över varför vissa inte kan låta bli att förstöra för andra människor. Man blir bara så ilsken! Han hade tur i oturen för han har en sån besynnerlig bil som batteriet laddar ur om det inte kopplas bort. Trots flera besök på verkstäder så har de inte lyckas hitta felet. SÅ denna bil står som tur var alltid utan batteri när den inte används.... så pga detta kunde de små skithögarna som gjorde inbrottet inte tjuvkoppla den, vilket de försökt göra. Ibland är det bra att ha lite halvgamla bilar med skavanker och besynnerliga fel.

Kommer osökt att tänka på en lärarkollega som för nåt år sen fick sin bil stulen och förstörd. Hon skaffade sig en annan bil och ett par veckor senare blev denna bil uppeldad på skolparkeringen. Båda gångerna var det äldre elever på skolan som utförde dåden. Kan bara tillägga att denna lärare blev så ledsen och knäckt att hon återkom aldrig i tjänst.

Ibland blir jag så trött över folks totala brist på civilkurage. Jag blir även så less på föräldrar som jamsar med sina ungar och inte ger dem en ordentlig uppfostran.

De flesta nya skolor jag jobbat på har haft skofritt inomhus. Eleverna tar av sig skorna i "tamburen" alltså. På en skola var det ett föräldrapar som tyckte detta var så löjligt så de kom in på skolan en dag och vandrade demonstrativt runt runt på skolan MED SKORNA PÅ för att visa sitt missnöje.... här kan man ju snacka om missriktat civilkurage som påminner om trotsiga 2 ½ åringar. Grejen var den att deras son ville inte ta av sig skorna.. So if you can´t beat him join him tänkte föräldrarna och klafsade runt på skolan utan egentligt ärende mer än detta.... moget!!!!

Nu har jag gnällt färdigt för idag... nu ska jag natta sonen och sedan sambon ;))

Tjofräs!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag kan tillägga att här i de körstbenntas rike tycks det sitta skyltar på Konsum i Fjugesta, Lanna, Vintrosa o andra lantliga utposter att det är helt OK att använda parkeringarna hos oss som bor här i stan som festlokal/matsal/toalett. Och att det är helt OK att förstöra våra bilar och skräpa ner vår närmiljö med ölburkar, hamburgerskräp o miljöovänliga avgaser. Funderar på att skaffa billarm, utöver den extra försäkring mot vandalisering jag redan har. JÄVLA PACK!

2008-10-21 @ 21:58:31
Postat av: Helén

Mä! Skaffa högre räcken runt parkeringarna så tar dom sig inte över.... körstbeningarna... fless

2008-10-21 @ 22:26:33
Postat av: Sambon

Jag sitter här uppe och väntar på att bli nattad ;)

2008-10-21 @ 22:35:19
URL: http://klatuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0