Svar till Hemlige Arne

Hej hemlige Arne

Kul att du också hittat min blogg! Djugeltelegrafen måste ha gått varm!

Jodå jag känner mycket väl till marken där. Min sambo och jag har gått omkring lite där i höstas när vi plockade svamp. Men min dotter rider ibland på stigen lite längre bort och även på våra angränsande åkrar och vi har jobbat hårt på att få hästen trygg. Så det vore ju synd om hon skulle bli avslängd av sin häst pga av några män vill så nitiskt jobba ihop några "rävskjutarpoäng". Jag skulle inte vilja orsaka sånt om jag var jägare.

Det är svårt att rida på Grängsbovägen, ganska otryggt eftersom det är 70 gräns där, även förbi oss tre barnfamiljer som bor på rad. Dessutom håller få 70, det går betydligt fortare. (Polisen stod med laser förra sommaren och antalet han plockade som körde fortare än 70 var skrämmande högt).

Förra sommaren, när vi hade bott här en vecka var en man på väg att köra över min son på raksträckan utanför hos oss. Han bad inte ens om ursäkt. (När jag tog körkort minns jag tydligt att det stod att man ska kunna stanna före varje hinder man kan förutse) Läskigt! Återigen Hänsyn! Det kan inte vara så svårt eller hur?

Det är en av anledningarna till att det rids åt "dunghållet". Det finns massor av skog att jaga i så dungen kunde man ju låta bli eller hur. Tävlingar som jaktlaget anordnar måste man kunna ta som en lek och inte på blodigt allvar så att man tom, som en person berättade, ställer sig på parad med bössor i korsningen Faluvägen/Grängsbovägen. Eller jagar med bil och mobiltelefon som det också talats om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0