Strömlöst

Fortum, fortum..... suck.... strömlöst i morse, som tur var inte så länge som förra gången. Dock är jag inte speciellt imponerad av Fortum. För ett år sen installerade dom nya fina mätare som skulle göra att elförbrukningen mättes så nära den verkliga som det bara går. Vad händer.... jo inget visar sig fungera. Fick en kul räkning i slutet av sommaren på 13 000 kr. Inget man snyter fram ur näsan på 15 dagar precis. Dom hade debiterat för lite så nu var det bara att betala.

Som tur är var räkningen via Edsbyns Elverk och dom är jättebra att ha att göra med. Så vi fick dela upp betalningen.

Så kul, mina vänner, är det ibland att bo i eget hus.

Idag ska jag tvätta och så ska jag fortsätta med Maltesernytt, en rasklubbstidning jag är redaktör för. Satt och påtade med folks julannonser igår. Nu börjar den iaf ta form och ska förhoppningsvis gå i tryck till helgen (om skrivaren är snäll).

Klädkammaren blev i alla fall urröjd igår. Sambon var snäll och bar allt tungt för att skona min jämmerliga rygg.

Nu ska jag fortsätta mitt fixande här hemma. I morgon ska jag vikariera i en 6a. Det ska bli toppenkul. Längtar att får jobba.

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0