Avslut

I morse (ja förmiddags då - sovmorgon igen ;)) vaknade vi av att våra hundar var helt tokiga och skällde. På altanen satt en av katterna helt vettskrämd och med raggig rygg. På vår gård och vidare ut på närmaste åkern sprang en stor hund lös. Någon sorts stövare. Första tanken blir ju, men herregud kan dom inte ge sig! Gör dom det här bara för att provocera? Är dom så otroligt barnsliga?

Fick syn på en vit Volvo kombi som åkte fram och tillbaks på vägen utanför. Föraren körde då förbi granhäcken och stannade för att kalla in sin hund.

Jag hoppas att det var ett misstag, att hunden faktiskt hade förirrat sig hit och att mannen i bilen faktiskt letade efter sin hund.

Men efter det som hänt sista tiden så är man ju helt klart misstänksam.

Kan ju vara någon av de som min kompis kallar HBT människorna, (slå upp om ni inte vet vad det betyder, den som har humor ler) eftersom såväl namn som kön skiftar på vissa meddelanden sända från samma IP adress.

Nu tänker jag lämna den här debatten och fortsätta blogga på mitt vanliga alldagliga sätt (även om rävdebatten gjort att siffrorna på besökare av min blogg stigit häpnadsväckande högt).

Men händer något ytterligare så kommer jag igen. Inte ens jägare och deras fruar, män, grannar och fans kan tysta det fria ordet! Mig tystar man inte så lätt!

Hoppas nästa blogg kan tillhöra en annan kategori än "rävjakt"

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmmm... hur länge har du bott där, en bra bit över ett år eller hur? Och detta är första gången som en jakthund springer över er gård? Ja nog tycker jag det låter som ett väldigt konstigt sammanträffande. Och liksom Miss Secret Agent så tolkar jag det definitivt som nån slags hot, både kommentaren om hålen och snokandet runt gården. Men det är ju bra att ni vet att skydda er och kan kolla vilka det är.

Poss!

2008-11-09 @ 18:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0