Persmässa

Bor man i Bynn så går det ju inte att missa Persmässan. Var i går kväll med man och barn och lyssnade på The Poodels och glåma på bybor å annat löst fölk. Nåväl - en lugn kväll för oss.

Började hur som helst dagen i går med att åka och hämta hem dotter med ponny från ridlägret i Ljusdal. Sedan till Grängen för ett dopp sedan en god middag hos mina föräldrar innan Persmässan. Sambon och jag tyckte det var rätt skönt när vi kommit hem från sorlet på Hembygdsgården och barnen somnat och vi fick sätta oss på altanen med ett glas rött och en massa levande ljus..... otroligt romantiskt ;))

Idag har vi tagit sovmorgon, ätit frukost riktigt länge och nu är sambon och handlar. Sen ska vi ta ungarna med oss och åka till Grängen och bada sedan ikväll ska vi på 40 års fest till min syster.  Det ska bli så trevligt. Min syster med familj, mina föräldrar, mina fyra barn, ena dotterns sambo och så Calle och jag. 

Få se om det blir Persmässa ikväll med. Östen med Resten uppträder i kväll och som vanligt är det två dansbanor - disco och styrdans ;)) Tur att Calle är som jag och inte gillar styrdans... ha ha ha

I morgon är det Volsasdagen och den är bara SÅ kult!!! Den måste man bara gå på. Å titta på allt gammalt å äta Ovanåkersbröd med hemost.

Igår planerade pappa och jag en resa till Elverum i Norge för att titta på stället vår släkt kommer ifrån. Pappa har ju varit där och känner lite folk. Ska bli spännande. Sedan vill jag till Lindsberg också och titta på farfars fars hus. Det är ju som ett litet museum där med en massa berättelser och saker som han gjort. Det var han som kom från Elverum med sina bröder. Hans Embretsen hette han.

Idag är det för varmt för att måla..... så nu bär det av till Grängen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0