Ont det gör ont...

Dagen började kanon... vaknade på ett strålande humör, var ut med valparna, hämtade tidning och njöt av tidig morgonsol på underbara Målda gård! Sedan målade jag det sista på golvlisterna och hängde tvätt under tidens som sambon gjorde i ordning en härlig frukost! Sen skulle jag städa på altanen och göra fint inför kvällens grillning. När jag var klar med det gick jag runt med vattenkannan i högsta hugg och skulle vattna blommorna som står på altantrappan.

Det var då det hände..... en bräda på altantrappan gav vika och jag gick igenom med hela mitt vänstra ben.... Jag lovar att jag var glad att vi inte bor i nåt litet pluttigt villaområde med grannar inpå knuten. För jag skrek så det hördes nog ända till "Pöschabyn" (Söderomsjön).

Skrapade upp vänster lår så det ser inte klokt ut.... får nog en alldeles unik färg att visa upp på beachen på Öland i sommar....

När jag snyftat färdigt mot sambons axel (som för övrigt kom rusande från övervåningen där han målade golv, han trodde vargen hade ätit upp hundarna eller nåt av mitt skrik att döma....) så tog jag mig samman och visade att jag är en Embretsen (den sorten som kan vara envis om det gäller) och tog och klippte gräset..... ja ni som varit på Målda gård vet ju att det inte är nån liten pluttgräsmatta heller......

Iförd bikini (ja solen skiner och man ska ju förena nytta med nytta har jag hört - det här blev väl mer som ett kinderägg... tre i ett.... solbränna-motion-snygg gräsmatta) och ett vänsterlår som såg ut att behöva amputation linkade jag runt. Men fint blev det.

Sambon lagade den trasiga trappen som visade sig vara rent livsfarlig på flera steg.... nu är han och handlar och ska snart börja fixa en massa gott till i kväll.... ja kolla recepten i tidigare inlägg.....

Mig har han placerat i altansoffan med en kall cider.....och med vinyl 107 på webradion..... han är one of a kind min man! Helt underbar!

PS benet finns dokumenterat på sambons telefon..... lägger nog in det sen så ni kan tycka ordentligt synd om mig.... ha ha ha....

Puss, Poss och Pus!!!!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Och att Helén kan skrika högt, det kan jag intyga! Kunde höras ända från Espes-Pellas till Freskavägen :)

Hoppas buenet snart blir bra, poss å pus!

2008-07-03 @ 15:27:07
Postat av: johanna

men, fya! tur att pappa kan vara en riktigt karla-karl ibland och hjälpa till :).

2008-07-06 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0