Morgon

Första natten på länge som jag sovit utan att vaknat i vargtimmen. Att ligga och oroa mig för jobb och ekonomi verkar annars ha blivit min lott denna sommar. Har sökt så många olika jobb, men nu är det semester och Sverige verkar stå stilla. Får se om arbetsgivarna börjar höra av sig när allt blir normalt igen.... men till dess... ja jag hoppas fler nätter blir som denna - fyllda med sömn.

Jobb har jag i och för sig gott om (fast inte avlönat arbete då). I dag ska vi lacka köksgolvet och klippa gräset, jag ska tvätta resten av semestertvätten och städa hundhuset. Jag hoppas på att kunna börja röja i stalldelen också. Alltså den del som är kvar efter det att vi byggt stall. Jag har i alla fall skissat upp hur utrymmet ska fördelas... det är ju 270 ansenliga kvadrat fördelade på ett och samma plan. I stalldelen blir det nog en box  till och en spolspilta. Sen är det lite målning kvar att göra där.

På andra sidan väggen, där utrymmet är störst och där all bråte står i dag har jag tänkt att en del skall vara för att förvara foder till hästarna. Ett rum till målarrum för mig och mina gamla möbler blir det också. Sedan någon form av förrådsdel för prylar som ska vara kvar.....  Men i övrigt....... NÅN SOM HAR EN CONTAINER????

Utvändig målning av stall och förråd är kvar.... och husknutar och fönster.... nån som känner starkt för att komma hit och jobba?? Jag lovar att underhålla med sång ;))))

Nåväl.... så mycket som möjligt i sommar, sen när det blir höst och vinter har vi ett badrumsprojekt att sätta tänderna i. Behöver dock en rörmokare som kollar så att allt är ok och som vi kan bolla frågor med..... sen blir det våtrumsmatta och kaklade väggar och nytt porslin OCH BADKAR!!!!!!!!!!!!!! Jag har nu levt utan badkar i 1 år nu och and it´s getting on my nervs.....

Uppfräschning av källaren så flyttar vi ner tvättmaskinen dit och skaffar en torktumlare..... mmm ja det blir jättebra... och sist men inte minst så ska det nyslipade golvet i vårt sovrum vitlaseras och lackas, taket ska målas och väggar tapetseras... men efter att ha kört dotterns rum enligt samma koncept så känner vi oss rätt säkra på den biten.

Vi har just nu intill sovrummet ett litet rum med äcklig heltäckningsmatta och diverse konst målad direkt på vägg i allsköns färger (och det är inga vackra Hälsingeväggmålningar tyvärr)... den ska göras om till ett dressingroom.....

Köksluckorna ska jag ge mig på att måla med pensel. Ska bli spännande. Blir det inte perfekt så blir det shabby chict ;)) Allt är bättre än furu...... åååhhh vad jag hatar furu.... furufrossa..... bastukänsla.... hua.... bort bort bort....... Håller helt med Simon och Tomas på TV där.....

Ja det är mycket som behöver fixas när man köpt sig en gård med renoveringsbehov... men det är roligt också....att få testa vad man själv kan och att man faktiskt kan mer än man tror och att man faktiskt FÅR försöka och man FÅR misslyckas också... det är så man lär sig....

Nu hör jag sambon gå loss med gräsklipparen ute... själv ska jag dyka ner i en tvättpåse...

So long................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0