Voffsingar och kattsingar

I går var sambon och jag ute och plockade svamp.... något jag förövrigt är helt rudis på. Men sambon kan en del och det är tur det... vi hittade en hel del matsvampar och en del som vi inte visste riktigt vad det var så jag surfade på nätet lite och kom fram till att den ena var nån sorts kremla och den andra nån sorts sopp.  Med oss i svampskogen hade vi Kessie och Mimmi. För Er som inte är så insatta i våra djur kan jag berätta att Kessie är en av våra hundar. En vacker Cavalier King Charles spaniel flicka och Mimmi är våran 1 åriga kattflicka. Jag vet ju att många går kantarellsök med sina hundar men jag undrar om någon försökt med en katt. ;)
Hemkomna så bryndes svampen i smör och blev en ljuvlig ingrediens i en pastasås som sambon snodde ihop som avnjöts med spagetti och lite rött ute på altanen. Det var en ljum och skön sommarkväll.

I natt har det regnat som spön i backen.... jag kom på i morse att fönstret till hundhuset stod öppen så den snälla sambon gick och stängde det. Sitter nu med en kopp kaffe och en smörgås med god hemost ifrån Norrby ostkiosk. Mimmi har upptäckt att det fanns spagetti kvar sen i går och den håller hon på att smaska på. Kattungen Max är lite förgrymmad.. han vill också ha men vågar nog inte riktigt. Han fick nämligen en sträng blick av Mimmi "fräskatt". Istället försökte båda kattungarna sig på att äta ur paketet med Bregott - vilket stoppades innan det ens påbörjats av matte med ögon i nacken...

I kväll kommer Johanna och äter med oss, det ska bli mysigt... jag har kommit på att det blir kräftstjärtar och färdiga räkor för mig och lite god aioli... inget pill och kladd och illaluktande fingrar alltså ;)

Just nu står Hjördis och skäller ut dom två kvigorna som gått och betat utanför hundhuset hela sommaren. Hon har sett dom varje dag, men dom måste få sin dagliga utskällning av maltesernäbb i alla fall tydligen....

Själv ska jag leta jobb och städa köksskåp..... har fått för mig att jag måste göra nån sån där nyttogrej varje dag nu... Hinner jag ska nog en eller ett par malteser badas också.. men det talar vi tyst om - för i malteseröron är ordet bada en svordom. Dock inte för Cavalierer för Kessie hoppade glatt i varenda vatten hon hittade i går när vi plockade svamp...

Kommentarer
Postat av: Marie

Har fått rapporter idag om att det åtminstone finns EN malteser som gärna hoppar omkring i alla vattenpölar hon ser! Och som gärna tar en dusch i badkaret med hjälp av matte :)

2008-08-13 @ 21:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0