Vi målar och målar....

Det strävsamma paret på Målda Gård, dvs jag och sambon har nu målat i över en vecka. Hus, stall, fönster, trädgårdsmöbler etc..... Jag sa till Calle vid middagen i går att det känns som man både somnar och vaknar med målarpenseln i hand.

Men fint blir det allteftersom vi väcker Målda ur dess törnrosasömn.

Idag börjar sambon jobba och själv får jag väl vara lyxhustru, (eller lyxsambo då - för gifta är vi ju inte)...... ett tag till verkar det som.... inga lärarjobb i sikte så långt ögat når.

Barnen kommer att vara här till den 10 augusti sen blir det ett par veckor hos pappa. Funderar på om vi ska försöka hinna med Elverum under den tiden, ska kolla med min far.

Kanske, kanske får vi ett par till nya råttjägare i Målda familjen i kväll. Ska ev iväg och kolla på två små syskon som behövde nytt hem. Två söta kattungar, en pojke och en flicka..... barnen letar just nu febrilt efter kattnamn på Z. Zimba och Zamba var det senaste jag hörde... vi får väl se vad det kan bli.....

Jag hade tänkt måla möbler idag med det verkar mulna på här så jag får väl vara inne och göra lite nytta. Det behövs det med.

Lovade ju en bild på mitt skadade ben också.... som ni kan läsa om under rubriken "ont det gör ont". Kan ju berätta att det fick riktigt fina färger ett tag men nu syns det inte längre. Men det känns - jag lovar.... benet är rätt knöligt under huden och stöter man i så gör det SÅ ont.....




Kommentarer
Postat av: Klabbarparn

Har hört att man i döm där traktene bara måler halva husen, är dä sant?



Förslag på namn te gattene: Zune, Zodiac, Zanna Nielsen, Zäta, Ziggy, Znoddas, Zeit, Zulle, Zonia, Zia, Zio, Zara

2008-08-01 @ 13:38:04
Postat av: Johanna

men, hej och hå! det där såg inte alls mysigt ut.

2008-08-01 @ 22:00:31
URL: http://lidicrous.blogg.se/
Postat av: Helén

Mä, dä ä fäll bara i Ämnebo man måler halva husn... hänne i Västerlima måler vi alltihop.... även bueen och armar.... fless

2008-08-01 @ 22:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0