Snörvel....

Tack alla gulliga som uppmuntrat mig i min febriga tillvaro.... I går trotsade jag min feber.... proppade i mig alvedon och körde 25 mil söderöver till Bålsta för att följa lilleman på återbesök på Ackis. Det var det helt klart värt för jag fick träffa min äldsta dotter Michaela som hade en ledig dag från Hemtex och även stora sonen Alexander som var på väg på golfprylsutförsäljning i Barkarby men ändå hade tid att stanna och ge mamma en kram och prata lite.

Lille gutten Mattias och jag hade en mysig dag som vi avslutade med att äta en god middag tillsammans efter besök på A och även ett besök på leksaksaffären där en militärhelikopter inhandlades.

Jag var rätt trött när jag kom hem vid 21 tiden men blev ompysslad av min underbara sambo. Nu har han åkt till jobbet och jag sitter här med en kopp kaffe. Linnéa fick stanna hemma från skolan idag för även hon har åkt på feber och förkylning. Till hennes stora förtret måste tilläggas. Det är ju så himla kul att börja högstadiet så det finns inte i tanken ens att stanna hemma... men i bland så måste även 13 åringar lyssna på sin kropp.

När sambon slutar för dagen ska vi åka till Bollnäs och lämna igen en kattbur som vi av misstag fick med oss därifrån i samband med att vi skulle lämna saker i Vällingby....

Nåväl.... katterna har sin vana trogen haft serenad på morgonen, sprungit in och ut innan dom kunde bestämma sig var dom skulle vara... dvs Mimmi och Zelda ute trots skitväder och Zorro och kattungarna inne, sovande i godan ro på diverse ställen.

Kessie var ute med husse och plockade svamp i förrgår.... tröttare hund har jag väl aldrig sett. Hon la sig bredvid min säng och sov i flera timmar.

Vad har hänt mer på Målda gård.... joooo vi har köpt en varmvattenberedare... så när den är installerad så kan vi börja göra i ordning tvättstugan nere OCH köpa torktumlare (nån som hört mig gnälla om dä "förre" ;)))

För min del så börjar det klia ordentligt i "städfingrarna". Det är hopplöst när man ligger sjuk.... jag får spunk när jag ser röra.... ska försöka ta tag i lite tvätt lite senare och få helgfint i huset....

Ha de gött nu... vi hörs å störs!
Poss

Kommentarer
Postat av: Sambon

Fortsätt ta det lugnt hjärtat, det är bättre att du blir frisk än att det är skinande rent hemma!

2008-08-29 @ 10:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0