Nytta

Den här helgen har vi verkligen varit duktiga, sambon och jag. Vi har målat (sambon hus och jag själv trädgårdsmöbler), gräsmattan har blivit klippt, vi har varit ute i svampskogen och vi har städat hela utrymmet på andra sidan stallväggen och snickarverkstaden. Den sista är en surdeg vi läge gått och gruvat oss för, men det gick jättebra! Nu är det så fint och ihopplockat där så det ser ut som ett dansgolv.

För er som aldrig sett hur det såg ut därinne innan kan jag berätta att det var en salig blandning av förre ägarens kvarlämndade saker och skräp blandat med mina flyttlådor och en massa möbler. Så nu har vi fått lite struktur på det hela. Vi gjorde en slänga hög, en skänka bort hög och det som vi skulle spara ställdes fint och iordning på hyllor och bord. Det som återstår är bl a att gå igenom kartonger och se vad som ska slängas, skänkas och sparas i dem. Det kommer att bli kanon där när det är klart.

Nackdelen är väl att min rygg och bäcken är lite ömt efter allt kånkande och bärande utav grejer. Men jag tänker ta en lugn dag idag. Läsa och se på OS på tv så är jag nog i bättre skick i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0