Nytt uppdrag

Fick precis i uppdrag att hjälpa den nye redaktören för Maltesernytt att skriva ihop lite material. Det är kul och passar bra nu när jag har lite tid över.... så jag inte städar ihjäl mig nu när jag går utan jobb och allting. ;)

I kväll kommer vår sålda valp Candy på besök. Det ska bli jätteskoj och jag kan tänka mig att syster Lizzie blir helt galen av glädje... dom har ju haft så mycket bus ihop dom där två.

Tyvärr följer inte matte Marie "Arparn" Andersson med för hon är kvar i de körstbentas rike (Närke, Örebro) och jobbar stackarn. Annars hade det ju varit toppen å få flessa ;) Men Candy har med sig Maries föräldrar vilket också är kul. Det är ju inte så ofta man träffar dom heller.

I går åt Calle och jag surströmming med mina föräldrar... det var både gott och trevligt! Vi hade tagit en tur förbi ostkiosken i Norrby igen och eftersom jag var tokhungrig blev det både ko-ost, stekost och ostkaka! HÄLSINGEostkaka alltså.... inte den där sorten nerifrån södra Sverige som sambon kallar mannagrynspudding. ;)

Så vi blev mätta å belåtna igår och så slapp vi laga mat själva..... skönt...

Ikväll blir det nog vanlig svensk husmanskost, korvgryta gjord på Tillmans Falukorv (den bästa som finns) och jasminris.

Men i morgon kommer (om jag inte tagit fel på dag) Johanna och äter med oss och då är det kräftor beställt och paj på Västerbottensost.... tror jag sambon sa.... så då ska Helén ta och köpa lite räkor istället, för det där pillejoxet med kräftor och klor och skal och bajssträngar är inte riktigt min smag....  Överhuvudtaget gillar jag inte gägg och klet och illaluktande fingrar så jag tror jag kör färdigskalade räkor jag... ha ha.... så får man nog inte göra men jag är ju gammal och jållig och gör som jag vill jag....

Åh nu blev jag sugen på sån där god spansk tortilla med räkor i som Manolo brukade göra. Vår spanska kock på dagis i Sollentuna..... den var mums....

Då kommer jag att tänka på hur språkförbistringen ibland kan bli riktigt kul.... som när han skrev matsedel och hängde upp på föräldraanslagstavlan på dagis. En dag skulle han servera Pitt i panna..... Min kollega Sara och jag fick mer än ett hysteriskt fnissanfall...

Nä nu ska jag nog ta och göra lite nytta... har ju lite småplock här hemma att göra och så lite att skriva med...

Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0