Max in the morning....

Jag har en kattunge som nästan aldrig sover, som biter sin lillasyster så hon skriker, klättrar på precis allting oavsett om det är träd eller människors ben  - han hittar på hyss både snabbare och värre än Emil i Lönnerberga. Kanske jag ska göra som Astrid och skriva en bok om Max på Målda. Det senaste tilltaget hittade han på i morse.

Max och Flisan kom in i sovrummet i morse och skulle gosa med mig, sambon var redan uppe och skulle strax åka till jobbet... Max tyckte väl att jag också borde gå upp så han gjorde som han brukar.... kröp ner under täcket och försökte bita mig i tårna..... Det var ju enkelt att avvärja, bara att lyfta ut stollen och förhindra ett återtåg....

Flisan kom och spann och var gosig hon... så min uppmärksamhet var riktad mot henne.... då passade han på den gynnaren och tuggade på mobilladdarsladden... (den sista vi har för övrigt.... de andra har haft en tendens att tappas bort och glömmas på ridläger bl a) Som tur var gick den inte helt av. Jag la den på sovrumsbyrån så den skulle få vara i fred så Calle kunde få fixa den ikväll, men vad gör den företagsamme herren (ja Max alltså, inte Calle) ... jo han klättrar upp på byrån och slutför sitt uppdag. Så nu har vi en laddare med en sladd som är helt av.....

Av någon mystisk anledning beställde jag två nya laddare via nätet igår...  Tänkte vi skulle ha en varsin.... dottern, jag och sambon... men nu blir det väl så att Calle och jag får dela... Frågan är bara var man ska placera den för att undvika att Max också blir laddad..... SUCK........  Mycket har jag varit med om och nog har vi haft djur som biter på sladdar, men då har det handlad om kaniner eller möjligen hundvalpar. Men en katt......

Men han är ju så söt nu när han sitter mitt emot mig vid köksbordet, med sina stora ögon, lilla nos och sitt hjärta i pannan...... Så precis som Emils mamma så säger jag: Han är ju en rar liten gosse......



Odygdspåsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0