Igen..... snuskpelle

Jag står i köket och sorterar tvätt och hör ett mörkt kattmorr a´la Mimmi. Men jag vet ju att hon nyss gått ut så jag tittar under skåpet där morret kommer ifrån. I dunklet ser jag Max hålla något i munnen och jag tror det är en av kattleksakerna. Skrattar för mig själv - att han kan leka med sån innlevelse den kattungen.

Då ser jag plötsligt två ben sticka ut ur munnen och inser att det är ett djur han fångat...  Ensam hemma... ingen sambo att ropa på.... och så min råttfobi!!!

Men ett skutt upp från golvet, upp på stolen och upp på katternas matplats på skåpet hoppar Max med en fågel i munnen. Lägger den i matskålen och morrar åt Flisan, Zorro och Zelda som blivit nyfikna och kommit för att kolla....

Den knastrar och frasar när han käkar fågeln den lilla äckelpäckelkattungen.... Sen hoppar han ner och lämnar kvar lite delar som jag inser att jag måste ta bort.... rädd för att det ska ligga nå fågelben, näbb eller inälvor... burrrrrr

Men det är bara några fjädrar som jag snabbt dammsuger upp...

Fyyyy.... i dag är han på viset den lilla buskatten!

Kommentarer
Postat av: Marie

Om gattene drar in nån rötta får du fäll stampa på'n, fless :D

2008-08-16 @ 14:10:35
Postat av: Helén

Ja så inälvene åker ut... fless

2008-08-17 @ 18:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0