I dag

Idag har jag inte gjort nåt särskilt. Jag sitter mest och bloggar för att sambon fixar IT analfabetens dator, hoppas han får ordning på den...
Jag har sett på film med yngsta dottern.... det var mysigt.... Mattias åkte till sin pappa idag och jag längtar redan efter honom. Mammas lille gutt!

Jo förresten.. båda våra kattungar har varit snuskiga idag. Flisan kom in med en näbbmus och Max med en fågel. Tur sambon var hemma. Jag stod på en stol och han tog först hand om näbbmusen... som spolades ner på toa och sen lyfte han ut ADHDkatt med tillhörande fågel. Sen tillbringade katten 5 minuter från och till hängande på altandörren med en fågel spretande i munnen under tiden som vi skulle äta frukost. Han kunde inte förstå varför han inte kunde få komma in och lägga den i matskålen. Till sist gav han upp och började käka fågeln på altangolvet i stället. Resterna gav han frikostigt till syster Flisan som inte kunde förstå vart hennes näbbmus tagit vägen... men hon lät nöja sig med fågeln i stället. Resterna slängde sambon som tur var för jag vägrade gå ut på altanen så länge det låg "äckelpäckelresterslamsor" av fågel kvar på altangolvet.

Ett riktigt bra jobb har jag gjort i helgen. Jag har städat kylskåpet. Det är så fint och rent där nu så renthustanterna från tv skulle bli lyriska... inte för att det brukar vara snuskigt där annars heller men det blir så fin ordning när man städar tycker jag!

Funderade igår om jag skulle ge kurser i städning. Finns ju en och annan som inte förstår sånt där... 

Sen har vi möblerat om lite i sovrummet.... vissa små temporära förflyttningar av möbler.... jag längtar till vi har fixat i ordning det rummet också. Målat, tapetserat och laserat och lackat golv....

Nu ska jag ta sambon.... ja bort från datorn alltså... för nu är det bedtime....

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0